Auteur Topic: Zeeland is bijna drie miljoen kwijt aan faunaschade: ‘Wie schade heeft, moet ruimhartig worden gecompenseerd’  (gelezen 1 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Feedbot

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 12140
Zeeland is bijna drie miljoen kwijt aan faunaschade: ‘Wie schade heeft, moet ruimhartig worden gecompenseerd’

Zeeland heeft vorig jaar fors meer schadevergoeding betaald aan boeren. In 2025 keerde de provincie 2,7 miljoen euro uit aan agrariërs, ruim vijf ton meer dan het jaar ervoor. Volgens gedeputeerde Wilfried Nielen (BBB, natuur) ligt de oorzaak bij hogere gewasprijzen, betere bekendheid van de regeling en een toename van ganzen.
Source: Zeeland is bijna drie miljoen kwijt aan faunaschade: ‘Wie schade heeft, moet ruimhartig worden gecompenseerd’