Oud Vossemeer & Roosevelt

Nieuws => Nieuws Tholen en omgeving => Topic gestart door: Feedbot op juni 15, 2026, 07:19:23 am

Titel: ‘We hadden eerder moeten ingrijpen’: Rijkswaterstaat dreigt Sabic met miljoenenclaim
Bericht door: Feedbot op juni 15, 2026, 07:19:23 am
‘We hadden eerder moeten ingrijpen’: Rijkswaterstaat dreigt Sabic met miljoenenclaim

Chemiebedrijf Sabic in Bergen op Zoom hangt opnieuw een miljoenenclaim boven het hoofd vanwege PFAS-lozingen. Nadat de provincie Noord-Brabant het bedrijf al een dwangsom tot een half miljoen euro oplegde, dreigt nu ook Rijkswaterstaat in te grijpen. Die wil Sabic een dwangsom opleggen die kan oplopen tot 2,5 miljoen euro.
Source: ‘We hadden eerder moeten ingrijpen’: Rijkswaterstaat dreigt Sabic met miljoenenclaim (https://www.pzc.nl/bergen-op-zoom/we-hadden-eerder-moeten-ingrijpen-rijkswaterstaat-dreigt-sabic-met-miljoenenclaim~afb85f7e/)