Oud Vossemeer & Roosevelt
Nieuws => Nieuws Tholen en omgeving => Topic gestart door: Feedbot op juni 09, 2026, 01:12:27 pm
-
Geen masten in Westerschelde, maar wel op Zuid-Beveland: dit is wat je moet weten over de nieuwe 380 kV-lijnen
De nieuwe 380 kilovolt-elektriciteitslijn tussen Zuid-Beveland en Zeeuws-Vlaanderen gaat niet via ‘Eiffeltorens’ over de Westerschelde lopen. Hoera voor Zeeland, zou je denken. Maar dat is te vroeg gejuicht. Het lijkt er sterk op dat de gemeente Borsele wél extra hoogspanningsmasten moet toestaan. Vier vragen en antwoorden.
Source: Geen masten in Westerschelde, maar wel op Zuid-Beveland: dit is wat je moet weten over de nieuwe 380 kV-lijnen (https://www.pzc.nl/middelburg/geen-masten-in-westerschelde-maar-wel-op-zuid-beveland-dit-is-wat-je-moet-weten-over-de-nieuwe-380-kv-lijnen~a23af45c/)